Szanowni Rodzice!
W roku szkolnym 2022/2023 Ministerstwo Edukacji ustanowiło nowe stanowisko pedagoga specjalnego. Wyznacznikiem pracy pedagoga jest wsparcie rodziców w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych, wychowawczych i rozwojowych swoich dzieci. Każdy niepokojący objaw lub zachowanie warto skonsultować. Im wcześniej będą podjęte działania wspierające ucznia, tym większa szansa na zminimalizowanie późniejszych trudności edukacyjnych. Pomożemy Państwu poszukać placówki lub instytucji, która zdiagnozuje problemy edukacyjne dziecka. Poniżej zamieszczamy godziny pracy, w których jesteśmy do Państwa dyspozycji. Zapraszamy do kontaktu rodziców dzieci szkolnych i przedszkolnych.
Drogi Uczniu!
Jeśli czujesz potrzebę porozmawiania, masz gorszy dzień, problem, kłopoty. Masz trudności w nauce, kontaktach z rówieśnikami. Przytłacza Cię coś… Po prostu przyjdź!!!! .... Postaramy się pomóc, porozmawiamy, wspólnie może poradzimy sobie z problemem.
Godziny pracy |
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
Karolina Gołoś |
10.00-12.00 |
11.00-12.00 |
|||
Dorota Gołębiewska |
12.30-13.30 |
07.50-08.50 |
08.45-09.40 |
||
Żaneta Torbińska |
8.30-10.30 |
11.30-12.30 |
13.30-14.30 |
Do zadań pedagoga specjalnego należy:
- współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami;
- rekomendowanie dyrektorowi przedszkola, szkoły lub placówki do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu przedszkola, szkoły i placówki oraz dostępności, o której mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
- rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,
- określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia;
- współpraca z zespołem w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły lub placówki,
- udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem,
- dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,
- doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów;
- udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom uczniów i nauczycielom;
- współpraca, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami ( m.in. poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, innymi przedszkolami, szkołami i placówkami, organizacjami pozarządowymi, pomocą nauczyciela, pracownikiem socjalnym, asystentem rodziny).